Sunday 2 October 2011

Aku Isteri

Dulu aku seorang anak,pelajar dan hamba yang belajar menyelusuri hidup.Seperti orang lain,aku juga mengalami proses perubahan manusia. Dugaan,ujian, suka,duka,tawa,tangis seolah sudah sebati dalam hidupku. Allah,Tuhanku yang Esa, minta apa saja melalui doa,pasti akan ditunaikan,samada lambat atau cepat pasti ditunaikan. Minta jodoh yang baik,dapat yang baik. Minta kerja yang baik,dapat yang baik juga,Minta rumah tempat tinggal yang baik,dapat yang baik juga.Bahkan minta kenderaan yang baik,dapat yang baik juga. Kereta yang setia membawaku ke mana saja destinasi yang ku mahu.Alahai,dah pandai meragam plak keta tueh.


Kini aku seorang wanita bergelar isteri kepada lelaki yang aku pelajari untuk mencintainya. Pada awalnya, aku kurang yakin dengan pilihan ini. Tapi,aku adu pada Allah. Pohon mudahkan perjalanan ini. Alhamdulillah. Apa yang Allah tentukan buat aku sebagai hamba,tidak pernah mengecewakan. Dah 4 bulan usia perkahwinan kami,dan aku bahagia dengan jodoh yang Allah tentukan buatku. Mungkin ini hadiah untuk aku sebab tak moh bercinta sebelum kahwin. Memang dah impian ku,setiap kali solat,mahu suamiku menjadi imam,dan aku menjadi makmum. Alhamdulillah aku dapat juga.Mane taknye,mak aku dah naik rimas,bile aku cakap "mak,nak kawen dengan ustaz".Mak selalu geleng kepala. Sebab tak percaya.AKu nieh spesis anaknya yang suka menyakat dan perangai suka huha-huha..Becozs i am happy go lucky person. Jiwaku penuh keanak2an bila perlu,dan matang jika perlu. Bila aku cakap ulang2,mak dah naik rimas at last mak cakap "amin". Doa mak,memang power.cakap je nak ape,bagitau kat mak. Lepas solat mak angkat tangan, mak berdoa dengan sungguh2. Insyaallah,apa yang kita nak, Allah mudah tunjukkan jalan,dan pasti kita dapat.
Rindu sangat dengan mak. Moga aku pon dapat jugak ade baby yang panggil aku "mama/ mak/ummi" whatever,asalkan kata asalnya sama,'he grow in my tummy'. Now, i am not test my hubby's doa,but really hope he pray for us having a child.And i believe my hubby's doa plus my mom's doa ,insyaallah Allah will give us the special gift.

No comments: